Uczniowie klas I-III na zajęciach z edukacji informatycznej uczyli się kodowania. Zabawy w kodowanie w łagodny i przyjazny sposób wprowadzają uczniów w świat, który uczy logicznego myślenia, obserwacji i dedukcji. Stopniowo oswajamy dzieci z nowymi pojęciami
, które stają się dla nich bardziej zrozumiałe i pozytywnie kojarzone, bo kodowanie może być świetną zabawą. Uczeń ćwiczy myślenie algorytmiczne, które przyda mu się w samodzielnej nauce w szkole. Ponadto nauka kodowania
wpływa na pamięć wzrokową, umiejętności językowe i zdolności poznawcze. Kodowanie tworzy zestaw instrukcji, które muszą wykonać. Zadanie polega na odszyfrowaniu i odnajdywaniu położenia kubeczków przy pomocy symboli lub słów np. „A5 zielony, B7 brązowy” a finalnie powstałego w ten sposób obrazka. Wydaje się proste, a jednak dzieciom wcale się nie nudzi i są bardzo ciekawe, co odkryje nasz szyfr. Uczniowie bardzo aktywnie uczestniczyli w zajęciach z kodowania. Na pewno do tego powrócimy i postawimy sobie poprzeczkę jeszcze wyżej.