O tym, że dzieci powinny się uczyć programowania nie trzeba już chyba nikogo przekonywać. Umiejętność algorytmicznego myślenia ułatwia logiczne rozwiązywanie problemów, wyzwala kreatywność i rozwija wiele kompetencji.
Naukę programowania należy rozpoczynać we wczesnych etapach nauczania, warto zatem rozwijać i wzmacniać informatyczne zainteresowania uczniów na kolejnych etapach edukacji. Programowanie staje się dziś ważnym trendem w edukacji. Do nauki programowania można wykorzystać wiele elementów powszechnie obecnych w szkołach, na przykład układanki typu sudoku czy klocki. Nauczycielka informatyki w naszej szkole od drugiego półrocza wykorzystuje matę edukacyjną i wprowadza kodowanie na dywanie. Maty idealnie sprawdzają się do wszystkich aktywności z wykorzystaniem kolorowych kubeczków, obrazków, cyfr, liter, figur, strzałek i OzoBotów - małych, ale bardzo inteligentnych robotów. OzoBoty zabierają uczniów w niesamowitą przygodę rysowania, rozwiązywania problemów i pracy grupowej. Za pomocą kolorowych kodów uczniowie programują zadania, które wykonuje robot. Kiedy już się uda dopracować trasę, to każdy chce, aby robot pokonywał ją wielokrotnie. Uczniowie odkrywają znaczenie słów: pauza, turbo, rotacja, tornado itp. Radość dzieci uczestniczących w zajęciach, motywacja i tempo rozwoju są bezcenne. Uczniowie chętnie rozwiązują łamigłówki programując figury geometryczne, wyznaczając drogę dojścia do celu itp. dobrze bawiąc się przy zadaniach. Poznają i przekonują się sami, że programowanie jest dostępne dla ludzi w każdym wieku, a satysfakcja z zaprogramowania jest ogromna.
Zanim dzieci zapoznały się z kodowaniem i programowaniem, nauczycielka uczestniczyła w szkoleniach z tego zakresu, a Wójt Gminy Werbkowice i Dyrektor Szkoły Podstawowej w Sahryniu zakupili OzoBoty i matę z kubeczkami do kodowania.