Drama na lekcji języka polskiego w klasie IV

27 lutego uczniowie mieli możliwość wykazania się na lekcji w sposób twórczy. Wcielili się w baśniowe postaci , które przedstawiali.

Przygotowane przez nich scenki, były przemyślane i w oryginalny sposób przedstawione, nawet pokusili się o ciekawe rekwizyty i stroje. Starali się mimiką i gestem ukazać przeżycia i odczucia odgrywanych postaci. Tu należy dodać, że jednym z wielu sposobów zapamiętywania wiadomości przekazywanych na lekcji jest właśnie przeżywanie. Widać, że uczniowie w klasach młodszych ćwiczyli wyobraźnię i mogli otwarcie mówić o swoich spostrzeżeniach dotyczących postaci literackich, dzięki temu sprostali dość trudnemu wyzwaniu i nie brakowało im pomysłów. Metoda okazała się strzałem w dziesiątkę. Miło było popatrzeć na zaangażowanie uczniów.

Słowo „drama” pochodzi od słów „drao” (działam, usiłuję) lub „drama” - (czynność, akcja, działanie). Definicja tej metody podkreśla jej odmienność od tradycyjnych form pracy na lekcji. Drama jest metodą, która w sposób niekonwencjonalny motywuje uczniów do działania , stymuluje indywidualny rozwój dziecka, pobudza jego aktywność, możliwości twórcze i wyobraźnię.